Katalogi SEO w obecnych czasach

Ostatnimi czasy katalogi SEO zostały wyparte przez inne metody pozycjonowania. Czy to jednak prawda, że nadszedł koniec ich ery? Jak się okazuje, istnieją wciąż sprawdzone metody, które poprawiają indeksację naszej strony i opierają się właśnie na katalogach.

Katalogi SEO – czy to koniec złotej ery?

Link building - infografika, źródło: pixabay.com

Link building – infografika, źródło: pixabay.com

Kilka lat temu, codzienną praktyką byłą umieszczanie linków do strony w różnych katalogach. Oprócz nich tworzone były setki, nisko-jakościowych stron zapleczowych, które linkowały do naszej docelowej witryny. Obecnie taka praktyka może spowodować, że nasza strona dostanie „karę” od Google i zostaniemy usunięci z indeksacji. Pomimo to, wciąż powstają zaplecza i działają katalogi. Jednak kilka rzeczy musiało zostać zmienionych.

Wartościowe katalogi SEO

Jak już wspomnieliśmy powyżej, katalogi SEO są wciąż wykorzystywane przez specjalistów. W odróżnieniu jednak od lat ubiegłych muszą one być wysokojakościowe i na pewnej domenie. Obecnie lepszy efekt daje mniejsza ilość wartościowych linków, zamiast setek nienaturalnych anchorów. Identycznie stało się z zapleczami. Kiedyś przypominały one internetowe wysypisko. Dzisiaj są to cenne portale, które niekiedy na siebie zarabiają.

Dobrym pomysłem na skorzystanie z katalogu jest zdecydowanie się na formę blogową. Tematyczne treści, które są przyjazne odbiorcy, zwiększą w naturalny sposób ruch na witrynie. Dobrze więc poświęcić chwilę i zająć się linkowaniem wewnętrznym, które wciąż jest niesłusznie niedoceniane. Wymaga ono niewielkiego nakładu pracy, a może przynieść zaskakujące efekty.

Jak widzimy, pozycjonowanie i katalogi SEO mają wciąż wiele ze sobą wspólnego. Warto więc wybrać tę starą i sprawdzoną metodę, aby polepszyć miejsce w wyszukiwarce i przyciągnąć więcej unikalnych użytkowników.


Komentowanie wyłączone.